Καμπαναριό του 15ου αιώνα στην Κεφαλονιά

Καμπαναριό του 15ου αιώνα στην Κεφαλονιά
Αγαπητοί επισκέπτες καλώς ήλθατε.
Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας, να αποστέλλετε και να μοιράζεστε κρίσεις, σχόλια, απόψεις, στην ηλεκτρονική διεύθυνση :
amalgamaparamythias@gmail.com

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα Διαχείρισης


Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

ΒΟΛΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΣ: ΠΡΩΤΑ Η "ΜΕΤΑ-ΠΑΤΕΡΙΚΗ" ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΥΣΤΕΡΑ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΜΕΤΑ Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΗΣ Θ.ΛΑΤΡΕΙΑΣ...


Δυστυχώς αυτά που συμβαίνουν στον Βόλο δεν μπορούν να μας αφήσουν χωρίς να βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να σχολιάσουμε και να πάρουμε θέση,αν και είναι δύσκολο να κρίνεις ειδικά Ιεράρχες.Όταν όμως τα γεγονότα διαδέχονται το ένα το άλλο και οι πληροφορίες που μας έρχονται απο τον Βόλο κάνουν λόγο για βαρύ σκανδαλισμό του πιστού λαού με τις συνεχόμενες ποιμαντικές "αστοχίες" του τοπικού ποιμενάρχη δεν μπορούμε παρά να παρουσιάσουμε τα γεγονότα που συμβαίνουν αφού ο κάθε Ορθόδοξος Μητροπολίτης οφείλει να ορθοτομεί τον λόγο της Αληθείας του Χριστού και της Εκκλησίας και όχι τα προσωπικά του πιστεύω που μπορεί να οδηγήσουν σε πλάνη και πνευματική καταστροφή.

Δυστυχώς στον Βόλο συμβαίνουν πολλά.Το πρώτο είναι ότι έχει καταστεί άντρο των θιασωτών της μεταπατερικής θεολογίας με μπροστάρη δυστυχώς τον τοπικό ποιμενάρχη και την θεολογική ακαδημία του.Γιατί είναι απαράδεκτη η ιδέα της μεταπατερικής θεολογίας μπορούμε να το καταλάβουμε απο ένα απόσπασμα συνέντευξης του μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου  στο romfea.gr ώστε να αποκτήσουμε εικόνα για το ζήτημα:

"Στην αρχή δειλά εμφανίσθηκε ο πρώτος όρος -νεοπατερική- με την έννοια ότι δεν πρέπει να επαναλαμβάνονται απλώς τα κείμενα των Πατέρων, αλλά να εντοπίζεται το «πνεύμα» τους και να μεταφέρεται στα δεδομένα της εποχής μας, να εξετάζεται, δηλαδή, πως θα ομιλούσαν οι Πατέρες για σύγχρονα ζητήματα.

Αυτό, παρά την αγαθή προαίρεση μερικών, είναι άκρως επικίνδυνο, γιατί στην πραγματικότητα υπονομεύεται όλη η πατερική θεολογία, όταν εμπαθείς άνθρωποι προσπαθούν να μεταφέρουν το «πνεύμα» των Πατέρων στην εποχή τους. Η αυθεντική μεταφορά προϋποθέτει ανθρώπους που έχουν την ίδια εμπειρική γνώση η τουλάχιστον την προσεγγίζουν.

Στην συνέχεια παρουσιάσθηκε ο όρος, μεταπατερική θεολογία, αφού θεωρείται ότι δεν μας χρειάζονται πια οι Πατέρες, οι οποίοι έζησαν σε άλλες εποχές, γνώρισαν άλλα προβλήματα, συνάντησαν άλλα οντολογικά και κοσμολογικά ερωτήματα, «ένα τελείως διαφορετικό κοσμοείδωλο», και, επομένως, δεν μπορούν να μας βοηθήσουν στην εποχή μας.

Νομίζω ότι η νεοπατερική και μεταπατερική θεολογία υπενθυμίζει μια άποψη, σύμφωνα με την οποία η πατερική θεολογία είχε αξία για την εποχή της, ενώ αργότερα η δυτική σχολαστική θεολογία είναι ανώτερη από την πατερική θεολογία και η θεολογία των συγχρόνων θεολόγων υπερβαίνει και την πατερική και την σχολαστική θεολογία.

Τέτοιες απόψεις αποτελούν νάρκη στα θεμέλια της ορθοδόξου θεολογίας, γιατί χαρακτηρίζονται από την αιρετική άποψη περί προοδευτικής αποκαλύψεως της Αληθείας, δια μέσου των αιώνων, και ότι η Εκκλησία εμβαθύνει με την πάροδο του χρόνου στην Αποκάλυψη, ενώ η ορθόδοξη διδασκαλία τονίζει εμφανώς ότι η «πάσα αλήθεια» αποκαλύφθηκε εφ' άπαξ την ημέρα της Πεντηκοστής.

Οπότε, δεν υπάρχει εμβάθυνση στην αλήθεια με την πάροδο του χρόνου, ούτε υφίσταται προοδευτική φανέρωση της Αληθείας, αλλά η Εκκλησία την «άπαξ» φανερωθείσα αλήθεια την διατυπώνει ανάλογα με τα προβλήματα της εποχής.

Στην εμφάνιση της λεγομένης νεοπατερικής και μεταπατερικής θεολογίας συνετέλεσαν μερικοί θεολόγοι που εργάσθηκαν στον δυτικό χώρο, με κέντρο το Παρίσι. Ήλθαν σε διάλογο με την δυτική σκέψη και προσπάθησαν να απαντήσουν στα προβλήματα που συνάντησαν.

Χρεωστούμε πολλά σε αυτούς τους θεολόγους, όπως για παράδειγμα τον Βλαδίμηρο Λόσκυ, που έγραψαν θεολογικά έργα, χρησιμοποιώντας τους Πατέρες της Εκκλησίας και μάλιστα τους λεγομένους νηπτικούς.

Αλλ' όμως μεταξύ αυτών των θεολόγων υπάρχουν και μερικοί που εξέφρασαν απόψεις νεοπατερικής, μεταπατερικής και συναφειακής θεολογίας. Θα μνημονευθούν συνοπτικά μερικές τέτοιες ιδέες.

Γίνεται λόγος για έναν οικουμενισμό που «θα έπρεπε να εγκαταλείψει τις λεκτικές διαμάχες για να θεμελιωθεί πάνω σε έναν πειραματικό ρεαλισμό της σωτηρίας: ξαναβυθίζοντας συστήματα και έννοιες, που τελικά δεν είναι παρά ίχνη, μέσα στο σφαιρικό βίωμα της Εκκλησίας, μέσα σε ο,τι καλύτερο έχει η εμπειρία της».

Συνδέεται ο φανατισμός με την «ομολογιακή ταυτότητα», η οποία «αποτελεί αν όχι το σπέρμα του, τουλάχιστον το χώμα όπου καλλιεργείται» και γι' αυτό γίνεται λόγος για ανοικοδόμηση μιας οικίας «με τις πόρτες ανοιχτές, τη νέα Ιερουσαλήμ, τη Βασιλεία», μέσα στην οποία θα χωρούν όλοι. Και όσοι δεν θέλουν να εργασθούν για την κατασκευή μιας τέτοιας οικίας, θα πρέπει να απομακρυνθούν, ενώ το «κλειδί» της οικίας είναι ο,τι καλύτερο έχει ο άλλος και εκείνα που μας ενώνουν.

Επίσης, εντοπίζονται κοινά σημεία «συναφειακά» του Χριστιανισμού με τον Ιουδαϊσμό, τον Ισλαμισμό και τον Ινδουϊσμό-Βουδισμό. Μέσα σε αυτήν την προοπτική πρέπει να επιχειρηθή «μια καινούργια πολιτισμική μετάλλαξη», καθώς επίσης, όπως τονίζεται, «εμείς οι χριστιανοί, οφείλουμε να εργασθούμε πολύ με την προοπτική αυτής της συνάντησης. Αυτό είναι περισσότερο ενδιαφέρον παρά να φιλονικούμε μεταξύ μας».

Τέτοιες «μεταπατερικές και συναφειακές» ιδέες μεταφέρονται κατά τρόπο «μεταπρατικό» στην Ελλάδα και τίθενται είτε σε αντιπαράθεση προς τους Πατέρες που θεωρούνται «μουσεία» του παρελθόντος, είτε με αυτές παρερμηνεύονται τα πατερικά χωρία για να ενταχθούν στην νέα νοοτροπία.

Γίνεται φανερός ο προσδιορισμός και η προοπτική της μεταπατερικής και συναφειακής θεολογίας, που είναι πολύ επικίνδυνη για την Ορθόδοξη Εκκλησία και οδηγεί σε έναν συγκρητισμό, όχι μόνον στον τρόπο ζωής, αλλά και στην έκφραση της πίστεως. Αμφισβητείται με αυτό στην πραγματικότητα η οριοθέτηση της πίστεως, την οποία έκαναν οι άγιοι Πατέρες, δηλαδή αποδομείται ολόκληρη η θεολογία των Οικουμενικών Συνόδων. Πρόκειται για ένα σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπισθή εκκλησιαστικά."

πηγή:http://panayiotistelevantos.blogspot.com/2010/12/blog-post_9045.html

Eνα δεύτερο θέμα έχει να κάνει με την στάση του σεβασιωτάτου απέναντι στον Πειραιώς Σεραφείμ όπου "άδειασε" τον αδελφό και συλλειτουργό του,υπακούωντας στην εντολή του παγκοσμίου συμβουλίου των Εβραίων φυσικά δεν ήταν ο μόνος αλλά στη παρούσα εγγραφή με τον Σεβασμιότατο Βόλου ασχολούμαστε:

Aυτή φυσικά η αντίδραση απέναντι στις παραχαραγμένες εν πολύ απόψεις του Πειραιώς Σεραφείμ απο τα Μ.ΜΕ. ,είχε το αποτέλεσμα να του απονεμηθεί το... παράσημο του Αρχιραββίνου απο την  ισραηλιτική κοινότητα του Βόλου με την παρακάτω επιστολή που του απέστειλαν:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΒΟΛΟΥ

Προς το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Δημητριάδος & Αλμυρού κ.κ. Ιγνάτιο

Σεβασμιότατε,
Μας είναι φυσικά γνωστό ότι έχετε πολλά αποθέματα αγάπης για όλους τους ανθρώπους. Για τη δική Σας προσωπικότητα είναι απολύτως φυσιολογική τόσο η παρέμβασή Σας για τις δηλώσεις του Μητροπολίτη κ. Σεραφείμ, όσο και η δημόσια στήριξή Σας, που εκφράστηκε στον Μητροπολιτικό ιερό Ναό του Αγ. Νικολάου κατά την κοπή της βασιλόπιτας.
Σεβασμιότατε,
Επιτρέψτε μας με το θάρρος που αντλούμε από την αγάπη Σας, να Σας πούμε ότι είστε ο πραγματικός εκφραστής της Χριστιανικής θρησκείας, την οποία σεβόμαστε ευλαβικά, γιατί διδάσκει αγάπη και μόνο αγάπη.
Για μια ακόμη φορά, Σας εκφράζουμε, εκτός από τις θερμές μας ευχαριστίες, την αγάπη και το σεβασμό μας επιθυμώντας να Σας τονίσουμε ότι Σας θεωρούμε πραγματικό ποιμενάρχη μας.(!!!)
Με σεβασμό και τιμή
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Μαρσέλ Σολομών Βίκτωρ Φιλοσώφ

πηγή:http://webwar3.gr/index.php?topic=14733.0

Και ενώ πιστεύαμε οτι ίσως αυτοί οι έπαινοι τουλάχιστον θα τον προβλημάτιζαν για την πορεία που παίρνει το κακό σε λίγο διάστημα τρίτωσε και έτσι ο νεοπατερικός θεολόγος - Επίσκοπος αποφάσισε να γράψει στα παλιά του τα παπούτσια όλη την Ιερά Σύνοδο που πήρε απόφαση να μην διαβάζονται λειτουργικά κείμενα σε μετάφραση μέσα στη θεία λατρεία και σε ένα περιστατικό που σόκαρε το πανελλήνιο αποδείχτηκε πόσο μονόπλευρη είναι η αγάπη του και πόσο ψεύτικα είναι τα λόγια του...συγκεκριμένα στον πανηγυρικό εσπερινό του Αγίου Αντωνίου, όπου χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος συνέβει το εξής περιστατικό:

Κατά την διάρκεια του πανηγυρικού εσπερινού ο Μητροπολίτης Ιγνάτιος ανέγνωσε στην δημοτική προφητεία από την Σοφία Σολομώντος της Παλαιάς Διαθήκης, και αμέσως κάποιοι από το εκκλησίασμα διαμαρτυρήθηκαν φωνάζοντας:
«Σεβασμιώτατε, όχι στην δημοτική διαβάστε το ανάγνωσμα στην αρχαία γλώσσα».
Εν συνεχεία ακολούθησαν φωνές και ένταση εντός του ιερού ναού, ο Σεβασμιώτατος μάταια προσπαθούσε να συνεχίσει την ανάγνωση.«Πρέπει να ξέρετε, ότι κάποιοι αυτή την στιγμή βιντεοσκοπούν και προσπαθούν να δημιουργήσουν πρόβλημα. Θέλουν να δείξουν, ότι υπάρχει μια αντίδραση», ανέφερε απευθυνόμενος στους πιστούς ο κ. Ιγνάτιος.
Εν συνεχεία τόνισε: «Εγώ πρέπει να σας πω, ότι τα... κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης είναι διδακτικά δεν είναι ευχές τις Εκκλησίας. Εγώ τουλάχιστον μέχρι στιγμής, δεν έχω διαβάσει ευχές στην δημοτική, που θα μπορούσα να το είχα κάνει όπως κάνουν και άλλοι αρχιερείς».

Οι φωνές και οι διαμαρτυρίες όμως δεν έπαυσαν, τότε ο Μητροπολίτης φώναξε από το μικρόφωνο «Μην αναστατώνεστε σας παρακαλώ, μην αναστατώνεστε».

Το λόγο πήρε ένας ιερέας ο οποίος από την ωραία πύλη, ζητούσε έντονα να αποχωρήσουν όσοι δεν θέλουν να απολαύσουν την Θεία Ευχαριστία, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Απομονώστε αυτά τα στοιχεία, βγάλτε τους έξω!!!»χωρίς την αντίδραση του γεμάτου αγάπη προς τους αλλόθρησκους ή προς τους συμφωνούντας και αγαπόντων αυτόν Μητροπολίτου.

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος προσπαθώντας και αυτός από την πλευρά του να κατευνάσει τα πνεύματα, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι βαλτοί να δημιουργήσουν θέμα, πρέπει να ξέρετε ότι τους έχουνε βάλει».Για να απαντήσει μιά κυριά λέγοντας σίγουρα όχι της Ισραηλιτικής κοινότητας

Τέλος, ο κ. Ιγνάτιος υποσχέθηκε ότι θα αναγνώσει το κείμενο και στη αρχαία και στην δημοτική, κάτι που τελικά έγινε μόνο στην δημοτική δημιουργώντας νέες εντάσεις,αποδεικνύοντας εν ώρα Θείας Λατρείας τον επίσκοπο της "Αγάπης' δυστυχώς έναν τραγικό ψεύτη.Για όσους δεν το είδαν μπορούν να παρακολουθήσουν παρακάτω το σχετικό βίντεο κλείνοντας τον ήχο των ύμνων του μπλόγκ απο το κουμπί κάτω στο τέλος της σελίδας


Φυσικά μπορείτε να διαβάσετε και τα σχόλια στο youtube και θα έπρεπε ίσως να τα διαβάσει και ο Σεβασμιώτατος για να δεί τις αποψεις ειδικά  των νέων για τους οποίους λέει οτι αγωνιά μιάς και εκεί δύσκολα γράφουν άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας θα τον εκπλήξουν και θα τον σοκάρουν ίσως,αν έχει απομείνει αίσθηση πατερικής θεολογίας μέσα του.

Παραθέσαμε λοιπόν τα γεγονότα δεν κρίναμε αλλά αναρωτιόμαστε μήπως πρέπει κάποτε το συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας να λειτουργήσει και να σταματήσει να αφήνει ανεξέλεγκτους και ανέλεγχτους 5-10 ιεράρχες οι  οποίοι συστηματικά καλοπροαίρετα ή κακοπροαίρετα αποδομούν εκ των έσω και βάλλουν κατά της Ορθόδοξης πατερικής θεολογίας και της Εκκλησίας γενικότερα με την στάση τους,αλλιώς τέτοια γεγονότα ςσαν αυτό του Βόλου κατα την ταπεινή μας άποψη θα επαναληφθούν σε μεγαλύτερη κλίμακα και ένταση όπως δείχνει και η εκκλησιαστική ιστορία οτι συνέβει στο παρελθόν απέναντι σε τέτοιου είδους απόψεις.

Κλείνοντας θα παραθέσουμε μόνο ένα σχόλιο απο το Υοutube που δείχνει την τραγικότητα της πνευματικής κατάστασης που επικρατεί στον Βόλο:

"ΤΙ ΝΑ ΠΩ" ΑΔΕΡΦΕ,

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΒΟΛΙΩΤΕΣ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΝΟΙΓΑΝ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΦΙΛΟΘΕΙΤΟΥ (ΒΟΛΙΩΤΗΣ ΕΞΙΣΟΥ...)

ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ''ΕΠΙΣΚΟΠΟ'' ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΝΤΡΕΠΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΛΟ..."

Τα συμπεράσματα δικά σας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου