Καμπαναριό του 15ου αιώνα στην Κεφαλονιά

Καμπαναριό του 15ου αιώνα στην Κεφαλονιά
Αγαπητοί επισκέπτες καλώς ήλθατε.
Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας, να αποστέλλετε και να μοιράζεστε κρίσεις, σχόλια, απόψεις, στην ηλεκτρονική διεύθυνση :
amalgamaparamythias@gmail.com

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα Διαχείρισης


Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

ΨΑΛΜΩΔΙΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ (Βατοπαίδι)

 



ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ - ΙΕΡΑ ΜΕΓΙΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ
(ΨΑΛΛΕΙ ΧΟΡΟΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ)

Το Άγιον Όρος, υπερχιλιόχρονη κιβωτός της Oρθοδοξίας, αποτελεί αναμφισβήτητα μήτρα που γεννά και καλλιεργεί τη βυζαντινή μελουργία και την ψαλτική τέχνη. Στο πνεύμα της αναζωογόνησης των αγιορείτικων μοναστηριών, μετά από μια περίοδο κρίσης και παρακμής, επαναλειτούργησε το «Mουσικοδιδασκαλείον» της Iεράς Mονής Bατοπεδίου, το οποίο για αιώνες μόρφωνε μουσικά τους μοναχούς. Aυτό κληροδότησε στο μοναστήρι σημαντικούς μελουργούς, μια πλούσια ηχοθήκη, βιβλία, χειρόγραφα και, κυρίως, μια πλούσια ψαλτική παράδοση, την οποία συνεχίζει ο σημερινός Xορός της Mονής. H επιτελούμενη συστηματική μουσική σπουδή που συνδυάζει τη γνώση της γραπτής και την εμπειρία της προφορικής ψαλτικής παράδοσης αποτελεί τη βάση της σημερινής κοινής προσπάθειας των Πανεπιστημιακών Eκδόσεων Kρήτης και της Mονής Bατοπεδίου να καλυφθεί ένα κενό στη δισκογραφία, με τη δημιουργία ενός CD για κάθε ημέρα της Mεγάλης Eβδομάδος. Oι εκδόσεις αυτές περιέχουν όλες τις κλασικές συνθέσεις των μεγάλων μελοποιών για τα Άγια Πάθη, ψαλλόμενες κατά τον παλαιό αγιορείτικο τρόπο (με κανονάρχημα, απηχήματα, αντιφωνικά κ.λπ.). Oι ηχογραφήσεις έγιναν επί τόπου, γιατί η ψαλμωδία στο φυσικό της περιβάλλον αποκτά άλλη βαρύτητα: H πολύωρη καθημερινή μουσική ερμηνεία των ύμνων διασταυρώνεται με την αέναη προσευχή, αποτελώντας σύμφυτο στοιχείο του μοναστικού βίου, οδηγώντας στη βαθύτερη βίωσή του. Eκεί, η εκφορά και η εξύμνηση του Θείου Πάθους από τα στόματα των μοναχών δημιουργεί ατμόσφαιρα κατανυκτική, και υποδηλώνει μια αλήθεια συγκλονιστική.
-----------------------------
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1. Στίχ. «Εκ νυκτός ορθρίζει το πνεύμα μου…», «Αλληλούια» 1.03
Σύντομο. Ήχος πλάγιος του δ’, τρίφωνος.

2. «Ότε οι ένδοξοι Μαθηταί…» 5.10
Αργό, μέλος «αρχαίον». Ήχος πλάγιος του δ’, τρίφωνος.

3. «Ότε οι ένδοξοι Μαθηταί…» 1.58
Αργό, μέλος «αρχαίον». Ήχος πλάγιος του δ’, τρίφωνος.

4. Η α’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 3.55

5. Η γ’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 3.04

6. «Ο λίμνας και πηγάς…»,  «Ταπεινούμενος, δι’ ευσπλαγχνίαν…», «Συνεσθίων Δέσποτα…» 3.19
Κάθισμα

7. Η δ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 3.29

8. Η ε’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 2.47

9. Η στ’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 2.15

10. Το Κοντάκιο, ο Οίκος και το Συναξάριο 2.46

11. Η ζ’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 2.51

12. Η η’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 4.52

13. Η θ’ ωδή του Κανόνος μετά της Καταβασίας 3.23

14. «Τον Νυμφώνα σου βλέπω…» 2.19
Εξαποστειλάριο. Ήχος γ’.

15. «Πάσα πνοή…», «Αινείτε…» 1.56
Μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος β’.

16. «Συντρέχει λοιπόν…» 2.13
Ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος β’.

17. «Ιούδας ο παράνομος Κύριε…» 2.32
Ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος β’.

18. «Ιούδας ο προδότης δόλιος ων…» 1.36
Ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος β’.

19. «Ιούδας ο δούλος και δόλιος…» 2.52
Ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος β’.

20. «Ον εκήρυξεν Αμνόν Ησαΐας…» 3.17
Δοξαστικό των Αίνων, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος β’.

21. «Σήμερον το κατά του Χριστού πονηρόν συνήχθη συνέδριον…» 2.15
Απόστιχο ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος πλάγιος του δ’.

22. «Σήμερον ο Ιούδας, το της φιλοπτωχείας κρύπτει προσωπείον…» 4.04
Απόστιχο ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος πλάγιος του δ’.

23. «Μηδείς ω πιστοί…» 2.33
Απόστιχο ιδιόμελο, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος πλάγιος του δ’.

24. «Ο τρόπος σου δολιότητος γέμει, παράνομε Ιούδα…» 3.13
Δοξαστικό των Αποστίχων, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος πλάγιος του δ’.

25. «Μυσταγωγών σου Κύριε τους Μαθητάς…» 4.43
«Και νυν…» των Αποστίχων, μέλος Π. Λαμπαδαρίου. Ήχος πλ. του α’.

26. «Ότε οι ένδοξοι Μαθηταί…» 1.47
Σύντομο. Ήχος πλάγιος του δ’ τρίφωνος.
----------------------
ISBN
978-960-7735-65-2

ΠΗΓΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου