Ορισμένα από τα βασικά θέματα της ανάρτησης είναι τα εξής: Τα αβάπτιστα τέκνα είναι κατηχούμενα, δεν μνημονεύονται, δεν συμμετέχουν στα μυστήρια της Εκκλησίας μας, δεν συμμετέχουν στις Ακολουθίες, Τι κάνουμε για να μην τα αφήσουμε απροστάτευτα, Άλλη είναι η τάξη της Εκκλησίας και άλλα εφαρμόζονται, Πώς πρέπει να εκκλησιάζεται ο αβάπτιστος, Τώρα η Εκκλησία επιτρέπει στη Θεία Λειτουργία και τους κατηχούμενους και τους αιρετικούς.
"ΛΟΓΟΙ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ" 19-10-2014
Στο ακόλουθο απόσπασμα ομιλίας του ο π.Νικόλαος Μανώλης, μας εξηγεί γιατί δεν μνημονεύονται στη Θ. Λειτουργία τα αβάπτιστα παιδάκια, γιατί δηλαδή δεν τους βγάζει ο ιερέας μερίδα στην προσκομιδή, όπως και γιατί δεν μπορούν να συμμετέχουν πλήρως (ως πιστοί) στις ιερές ακολουθίες της Εκκλησίας μας.
Μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για να ενεργοποιήσουμε τον Άγιο Άγγελο του αβάπτιστου παιδιού και τι μπορούμε να κάνουμε για να το προστατεύσουμε.
Μας λέγει πώς εύχεται η Εκκλησία για τους κατηχουμένους, πώς αυτοί πρέπει να εκκλησιάζονται, ποιά πρέπει να είναι η θέση τους μέσα στο ναό την ώρα της Θείας Λειτουργίας.
Επισημαίνει ότι αυτή η τάξη της Εκκλησίας μας δεν εφαρμόζεται πλέον και μάλιστα η Εκκλησία επιτρέπει τώρα στη Θεία Λειτουργία και κατηχούμενους και αιρετικούς ακόμα.
Παραθέτουμε το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της Ομιλίας του πατρός Νικολάου Μανώλη και στη συνέχεια το σχετικό Βίντεο, ευχόμενοι στους φίλους μας, ψυχική ωφέλεια και την βοήθεια εξ' ύψους!
Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Μνημονεύονται στη Θ. Λειτουργία τα αβάπτιστα νήπια; [ΚΕΙΜΕΝΟ 2014]
Αυτό το είπα για την μνημόνευση του Δημητράκη, του εγγονού μου, ότι σήμερα για πρώτη φορά τον μνημόνευσα σε Λειτουργία, του έβγαλα μερίδα και για πρώτη φορά κοινώνησε. Κι αυτά πάνε σχεδόν μαζί, δηλαδή, καμιά φορά έρχεται ο κόσμος που δεν γνωρίζει και μου δίνει χαρτάκι που γράφει υπέρ του αβαπτίστου τέκνου. Υπέρ του αβαπτίστου τέκνου δεν το διαβάζουμε στην Θεία Λειτουργία, δεν το βγάζουμε μερίδα.
Δεν γράφουμε λοιπόν υπέρ του αβαπτίστου τέκνου, διότι δεν είναι βαπτισμένος, δεν είναι στο σώμα της Εκκλησίας. Μπορεί να είναι στους κατηχούμενους και είναι στους κατηχούμενους. Αλλά δεν είναι βαπτισμένος, δεν είναι πιστός, στους πιστούς, οπότε δεν συμμετέχει στην Θ.Λειτουργία και αυτό το κάνουμε ακόμα και στ’ άλλα μυστήρια.
Είδατε που είπαμε σήμερα τα μυστήρια δεν είναι επτά, είναι πολύ περισσότερα, άπειρα, και η Παράκληση για παράδειγμα και ο Αγιασμός για παράδειγμα, είναι μυστήριο στο οποίο συμμετέχουν μόνο οι Ορθόδοξοι και οι βαπτισμένοι Ορθόδοξοι, όχι οι κατηχούμενοι. Δεν κάνουμε Αγιασμό για τα αβάπτιστα, δεν κάνουμε Παράκληση για τα αβάπτιστα, δεν συμμετέχουν στις Ακολουθίες.
Τι μπορούμε να κάνουμε όμως, είναι παιδιά μας. Τίποτα δεν μπορούμε να κάνουμε; Πώς δηλαδή θα είμαστε, έτσι; Απροστάτευτα εντελώς; Όχι. Γι’αυτό ενεργοποιούμε τον Θεό με την έννοια του Αγίου Αγγέλου του ο οποίος ουσιαστικά ενεργοποιείται με τη βάπτιση, εμείς τον ενεργοποιούμε λίγο νωρίτερα με το κομποσκοίνι. Του κάνουμε κομποσκοίνι του παιδιού μας. Του κάνουμε προσευχούλα, το σταυρώνουμε με το κομποσκοίνι μας, κάνουμε μετάνοιες γι’αυτό. Παρακαλούμε τον Θεό να τον έχει γερό, παρακαλούμε τον παπά να τον έχει στην προσευχή του. Και ο ιερεύς να τον έχει στην προσευχή του και όλοι γνωστοί και φίλοι να τον προσευχόμαστε.
Φυσικά, φυσικά έτσι είναι, είναι κατηχούμενος, και η Εκκλησία βέβαια βλέπετε, εφόσον τα παιδάκια μας τα αβάπτιστα είναι κατηχούμενα, έχει την Ακολουθία. Λένε σήμερα, το λένε οι οικουμενιστές κυρίως, ότι πρέπει να αλλάξουμε την Θεία Λειτουργία, πρέπει να αλλάξει και βλέπετε δεν διαβάζουν κατηχούμενα οι παπάδες. Τα κατηχούμενα τα έχουν βγάλει. Υπέρ των κατηχουμένων δεηθώμεν, αυτά που λέμε μετά το Ευαγγέλιο, και πάει κατευθείαν στο χερουβικό. Κόβουν αυτά. Γιατί τα κόβουν αυτά. Ή τα διαβάζουν μυστικά ή όπως είπε ένας Διάκος μια φορά εδώ σε μια πανήγυρη, ο Πρωτοσύγκελλος άρχισε να τα λέει τα κατηχούμενα, είπε εντολή στον Διάκο να τα λέει και μου λέει ένας Αρχιμανδρίτης από άλλη ενορία, μου λέει αυτά πρέπει να τα κόψουμε λέει, πρέπει να τα σταματήσουμε. Δεν υπάρχουν κατηχούμενοι. Ψέμμα είναι αυτό. Μάλλον δεν το ξέρουν καλά. Πιστεύουν ότι κατηχούμενοι είναι μόνο οι αβάπτιστοι οι μεγάλοι. Και δεν είναι έτσι. Χώρια που έχουμε κατηχούμενους που ακόμα κατηχούνται και ήρθαν από Ανατολικές Χώρες, ή κι απ’την Αλβανία, περάσαμε απ’αυτά, κατηχήσαμε ένα σωρό κόσμο και τους βαπτίσαμε, αυτοί λέγονται κατηχούμενοι. Και γι’αυτούς εύχεται η Εκκλησία μας μέχρι εκεί. Μέχρι την ώρα του Ευαγγελίου περίπου είναι οι κατηχούμενοι. Μετά όχι. Οι κατηχούμενοι να περάσουν έξω. Και βγαίναν οι κατηχούμενοι στον εξωνάρθηκα. Όχι στον κυρίως ναό. Πίσω, έφευγαν. Την ώρα της Λειτουργίας δεν ήταν στον κυρίως ναό οι κατηχούμενοι. Ποιοι είναι οι κατηχούμενοι, έχουμε και τα παιδάκια τα αβάπτιστα. Κατηχούμενα είναι αυτά. Γι’αυτό τα αβάπτιστα παιδάκια δεν είναι στη Θεία Λειτουργία στο Πιστεύω ας πούμε μπροστά, τα αβάπτιστα. Η μητέρα αν θέλει να εκκλησιαστεί επειδή έχει σαραντίσει, έχει εκκλησιαστεί, το έχουμε εκκλησιάσει το παιδί. Το έχουμε βάλει, το έχουμε φέρει μπροστά, αν είναι αγοράκι το βάζω και στο ιερό μέσα. Αλλά στην Θεία Λειτουργία κάθεται στο πίσω μέρος του ναού. Στη Λιτή, πίσω-πίσω στα τελευταία στασίδια ή και έξω αν έχει Νάρθηκα ο ναός. Εκεί κάθονται.
Κατηχούμενα είναι αυτά τα παιδάκια. Δεν τα αποκλείουμε, αλλά δεν συμμετεχουν όπως όλοι ο βαπτισμένοι. Δεν μπορεί να κοινωνήσει, δεν μπορεί να συμμετέχει στα μυστήρια της Εκκλησίας μας ακριβώς. Είναι κατηχούμενοι. Αυτό είναι μία τάξη της Εκκλησίας που δυστυχώς δεν εφαρμόζεται και θα σας πω, δεν προσέχει η Εκκλησία ούτε αυτή την τάξη, κι έχει περάσει στον απέναντι εντελώς χώρο, και επιτρέπει στη Θεία Λειτουργία και τους κατηχούμενους και τους αιρετικούς πια. Τώρα εδώ δε μιλάμε για κατηχούμενους, βάζουν μέσα τους αιρετικούς, βλέπετε μονοφυσίτες, καρδινάλλιους, προτεστάντες, πάστορες, ακόμα και άλλων θρησκευμάτων, ισλαμικών κ.τ.λ. σε Δοξολογίες και τα λοιπά, συμμετέχουν κι αυτοί. Έχουμε περάσει σ’άλλο επίπεδο.
Πρεσβυτέρα: Είμαστε καλοί οικοδεσπότες.
π.Νικόλαος: Είμαστε καλοί οικοδεσπότες... Ναι.... Ο Κύριός μας όμως που δεν ήταν καλός οικοδεσπότης, απέκλεισε αυτούς από την Θεία Λειτουργία κι απ’ τη Λατρεία εν γένει.
https://katanixis.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου