π. Νικόλαος Μανώλης: Στην εορτή του αγίου Ελευθερίου, την Πέμπτη 15-12-2016, δεν ήταν η πρώτη φορά που με θυμήθηκε ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, φαίνεται ότι κάτι έχει αυτή η μέρα. Κι άλλες χρονιές, την ίδια ημέρα, με ενόχλησαν από τη Μητρόπολη. Πραγματικά, το πρωί εκείνης της ημέρας, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από το ναό μου και μου είπαν ότι έχω να λάβω ένα συστημένο γράμμα που ήρθε με κούριερ στο ναό. Έστειλα έναν δικό μου άνθρωπο και το έλαβα.
Την ίδια στιγμή, επικοινώνησα με τον π.Θεόδωρο Ζήση, ο οποίος με ενημέρωσε ότι και αυτός με κούριερ, νομίζω στο σπίτι του, έλαβε ένα παρόμοιο έγγραφο από τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, τον κ. Άνθιμο.
Προσφάτως αν θυμάστε, είχα κάνει μια σύντομη δήλωση «Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης: ‘’κάτω τα χέρια από τον π. Θεόδωρο Ζήση’’», όπου εκεί, στην τετράλεπτη δήλωσή μου είπα τη θέση μου. Αυτό φαίνεται ενόχλησε.
Πρέπει δε να συνδυάσετε και το γεγονός ότι ο Παναγιώτατος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, έστειλε προς τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιερά Σύνοδο, ένα γράμμα όπου ζητούσε την τιμωρία του πατρός Θεοδώρου Ζήση και των συν αυτώ καθώς και απειλές κατά των δύο Μητροπολιτών της Συνόδου.
Στους «συν αυτώ» του π. Θεοδώρου, φαίνεται ξεκάθαρα, έχω και τις πληροφορίες μου, ότι ανήκα και εγώ και μάλιστα ήμουν πάνω - πάνω στη λίστα. Συνέπεσε να γράψω και μια ανοιχτή επιστολή προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο, την οποία του έστειλα και κατόπιν μετά από αίτημά μου τη δημοσίευσαν τα Ιστολόγια «Κατάνυξις» και «Κατήχησις».
Την ημέρα της γιορτής μου, του Αγίου Νικολάου, έμαθα ότι ο Μακαριώτατος διαβίβασε αυτή την ανοιχτή επιστολή μου προς τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, με κάποια υποσημείωση. Κάτι ζητούσε…
Όλα αυτά που σας είπα, συνέβαλλαν φαίνεται, στο να ωριμάσει η σκέψη του Παναγιωτάτου να μου στείλει μια τελευταία επιστολή – προειδοποίηση πριν προβεί σε άλλες κανονικές ενέργειες εις βάρος μου.
Για τον π. Θεόδωρο Ζήση, ισχύει η δήλωσή μου «κάτω τα χέρια από τον π. Θεόδωρο Ζήση». Αλλά επειδή ο πατήρ Θεόδωρος δεν έχει ανάγκη εμένα και γνωρίζω πολύ καλά ότι ο ίδιος θα απαντήσει στο κείμενο που του απέστειλε ο Μητροπολίτης, δεν θα απαντήσω σήμερα για εκείνον. Έχει παραπάνω γνώσεις και παραπάνω ανδρεία από μένα και θα τοποθετηθεί επιστημονικά και θεολογικά πιο άρτια απ’ ότι θα μπορούσα να απαντήσω για εκείνον.
Για το δικό μου όμως έγγραφο, αυτό που αναφέρεται σε μένα, θα μου επιτρέψετε να απαντήσω όσο μπορώ πιο σύντομα για να μη κουράσω κανέναν και να αποκαλύψω εδώ το παιχνίδι που παίζεται εις βάρος μου, για λόγους Πίστεως. Αυτή την αποκάλυψη θα παρουσιάσω στη συνέχεια, παραθέτοντας τμηματικά το έγγραφο του Παναγιωτάτου, και όπου νομίζω ότι έχω κάτι να πω, θα διακόπτω τη ροή του κειμένου και θα σχολιάζω.
Απάντηση λοιπόν, στο υπ’ αριθμ. 722/10-12-2016 έγγραφο της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου. Το έγγραφο απευθύνεται προς τον:
«Αιδεσιμoλ. Πρωτοπρεσβύτερον
π. Νικόλαον Μανώλην, Εφημέριον
Ιερού Ναού αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας
της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης
Ενταύθα
Αιδεσιμολογιώτατε,
Έχοντες υπ’όψιν τας κατά καιρούς αλλά και προσφάτους αναφοράς σας, και τας ομιλίας σας, μέσω του διαδικτύου, εις τους ιστοτόπους katanixis.blogspot.gr και katihisis.blogspot.gr περί θεμάτων απτομένων της πνευματικής δικαιοδοσίας του Σεπτού Οικουμενικού ημών Πατριαρχείου, ετέρων Πατριαρχείων ως επίσης και της Εκκλησίας της Ελλάδος…»
Δηλαδή, ότι εγώ ασχολούμαι με θέματα που άπτονται της πνευματικής δικαιοδοσίας των Πατριαρχείων. Εδώ πρέπει να πω ότι έχω αποδείξει στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη και το καταγγέλω αυτό, ότι για πολλοστή φορά επανέρχεται στο ίδιο θέμα, χωρίς όμως να έχει απαντήσει στις δικές μου αποδείξεις, ότι σε θέματα Πίστεως δεν υπάρχουν όρια και δικαιοδοσίες, περιορισμοί ή ενορίες. Ότι σε θέματα Πίστεως, ότι αφορά ένα Πατριαρχείο, αφορά όλη την Ορθοδοξία. Και μπορεί ο οποιοσδήποτε να απαντήσει σε εκείνον τον Πατριάρχη ή σε εκείνον το Μητροπολίτη που δημόσια δηλώνει κάτι το οποίο αφορά στην Πίστη μας.
Το έχω αποδείξει όχι με τα λόγια μου, αλλά με αγιοπατερικά κείμενα, με λόγους αγίων Πατέρων. Του έχω πει τί έχουν κάνει οι άγιοι Πατέρες αλλά επανέρχεται εδώ ο Παναγιώτατος και αυτό με στενοχωρεί.
Εκτός λοιπόν από αυτό
«…και ότι κατά το Σάββατον 3ην Δεκεμβρίου 2016 απευθύνατε αντικανονικώς, «Ανοιχτή επιστολή προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο για το ψευδές Δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου».
Το αντικανονικώς που λέγει εδώ ο Παναγιώτατος, είναι άκυρο. Δεν ήταν η επιστολή μου ένα υπηρεσιακό έγγραφο, δεν είχε τη σφραγίδα του ναού, είχε την υπογραφή μου. Δεν έχω πάθει διάσπαση ατόμου. Είμαι κληρικός μεν της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, είμαι όμως θεολόγος και είμαι πολίτης αυτού του Κράτους. Και από το Σύνταγμα έχω κατοχυρωμένο δικαίωμα να απευθύνω προσωπικές επιστολές σε όποιον θέλω. Είναι μια προσωπική μου επιστολή. Αν θέλω να στείλω επιστολή στον πατέρα μου, θα τη στείλω χωρίς να περάσει από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Αν θέλω να τη στείλω σε έναν φίλο μου αρχιμανδρίτη στην Ιταλία, θα τη στείλω χωρίς να την κοινοποιήσω στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ή να περάσει από εκεί. Και δεν υποχρεώνομαι αυτό που σε άλλη περίπτωση θα υποχρεωνόμουν αν ήταν υπηρεσιακό έγγραφο, να το διαβιβάσω πρώτα στη Μητρόπολη και η Μητρόπολη να το στείλει στον παραλήπτη. Έτσι να το ξεκαθαρίσουμε αυτό ότι είναι θέμα Συντάγματος.
Επίσης να προσθέσω ότι παλαιότερα στις επιστολές μου έγραφα «Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης του Γέροντος Αγάθωνος». Όμως υπάρχει κι άλλος Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης -παραδόξως- στην Εκκλησία της Ελλάδος. Και μου είπαν από μια εφημερίδα που αρθρογραφούσα: «πάτερ σας παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε το όνομα έτσι χωρίς να διευκρινίζετε πού ανήκετε. Βάλτε τη Μητρόπολή σας και το ναό, γιατί αντί να τα ακούτε εσείς, τα ακούει εκείνος ο καημένος. Γράφετε εσείς εναντίον του πάπα, εναντίον οικουμενισμού και αντί να μαλώνουν εσάς, μαλώνουν εκείνον. Και πιστεύουμε ότι πρέπει να το διευκρινίζετε». Γι’ αυτό βάζω ποιος εφημέριος είμαι και σε ποια Μητρόπολη ανήκω.
Λέγει λοιπόν ότι έστειλα αυτή την επιστολή
«…παραθεωρούντες με τρόπον αντικανονικόν την οικείαν σας εκκλησιαστικήν αρχήν, και εν προκειμένω την Ιεράν Μητρόπολιν Θεσσαλονίκης, εις ην και ανήκετε κανονικώς και ουσιαστικώς ως κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας τουΧριστού…».
Μόνος του απαντά ο Παναγιώτατος εδώ, με το «κληρικός», ότι εκτός από το ότι κανονικώς ανήκω στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ουσιαστικώς είμαι κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού. Απαντά η ίδια η Μητρόπολη. Παρακαλώ να το ξαναπώ και να το κλείσω αυτό: Παναγιώτατε, δεν υπάρχουν όρια δικαιοδοσίας σε θέματα Πίστεως. Μη με κατηγορείτε γι’ αυτό. Θα σας προκαλέσω να βρείτε μια αναφορά μου ως προς τη διοίκηση, προς την εκλογή Μητροπολιτών, προς τα οικονομικά θέματα ενός Πατριαρχείου, ή αν έκανα κάποια ιεροτελεστία σε κάποια άλλη Μητρόπολη, αν επενέβην επειδή χειροτονήθηκε ένας ιερέας σε ένα Πατριαρχείο και είπα τη γνώμη μου, αν ένας Επίσκοπος χειροτονήθηκε κι εγώ διαφώνησα. Αυτά, είναι διοικητικά θέματα κι εκεί δεν πρέπει να επέμβω.
Στα θέματα Πίστεως όμως έχω υποχρέωση βάσει των ιερών κανόνων και των λόγων των αγίων Πατέρων. Έχω και δικαίωμα και υποχρέωση να απαντώ και όπου ακούω αίρεση και όπου ακούω πλάνη, δημόσια εκφερόμενη, να απαντώ δημόσια. Έχω υποχρέωση και σ’ αυτό μένω και αυτό είναι το ορθόδοξο πρακτικό ζήτημα της Εκκλησίας μας.
Πρεσβυτέρα: Είναι η ουσία την οποία θα έπρεπε ο ίδιος να κηρύττει προς κάθε λαϊκό και κληρικό, να έχει λόγο σε θέματα πίστεως κι όχι να πολεμείται αυτή η θέση.
π. Νικόλαος: Θα δεις παπαδιά ότι δεν συμφέρει αυτό που λες. Δεν το κάνουν όλοι.
Πρεσβυτέρα: Επειδή δεν γίνεται, δε σημαίνει ότι δεν είναι και το σωστό.
π. Νικόλαος: Είναι το σωστό όμως. Είναι το σωστό.
Συνέχεια του εγγράφου:
«εις ην και ανήκετε κανονικώς και ουσιαστικώς ως κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, δεδομένου δε ότι ταύτα πάντα προκαλούν την πνευματικήν σύγχυσιν και διάστασιν των συνειδήσεων των πιστών του πληρώματος της καθ΄ημάς Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, πατρικώς σας γνωρίζομεν τα κάτωθι:»
Αν δεν ήταν «πατρικώς» αλλοίμονό μου! Πατρικώς λοιπόν:
«Διά της υπ’ αριθμ. 2195/1001/14-5-2015 Αποφάσεως τηςΙεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος μετατέθητε εις τον ιερόν Ναόν αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης κατόπιν της υπ’ αριθμ. πρωτ.196/2-4-2015 ημετέρας αιτήσεως».
Έκανε αίτηση ο Παναγιώτατος προς την Ιερά Σύνοδο, να με μεταθέσουν αναγκαστικώς σε άλλη ενορία.
«Η εν λόγω μετάθεσή σας ως αναφέρεται, μεταξύ των άλλων, εις την σχετικήν Συνοδικήν Απόφασιν εγένετο και «…προς αποκατάστασιν της ειρήνης εν τη ενορία Προφήτου Ηλία άνω πόλεως Θεσσαλονίκης»,
δηλαδή έφυγα από ‘κει αναγκαστικά για να έρθει η ειρήνη στη συγκεκριμένη ενορία. Εγώ ήμουν ο ταραχοποιός.
Πρεσβυτέρα: Ήρθε όμως;
π. Νικόλαος:
Δεν θα ήθελα να πω κάτι, τίποτα πάνω σε αυτό αλλά να πω μόνο το εξής στον Παναγιώτατο: εσείς είστε Επίσκοπος. Είμαι δύο χρόνια στην Τριανδρία και έχω δώσει δείγματα γραφής. Ρωτήστε τον προϊστάμενο του ναού και τους άλλους ιερείς, δύο χρόνια που είμαι εκεί είμαι ταραχοποιό στοιχείο; Διότι αν ήμουν ταραχοποιό στοιχείο στον Προφήτη Ηλία, θα έπρεπε να συνεχίζεται αυτό. Δεν αλλάζει έτσι ο άνθρωπος. Θα έπρεπε να συνεχίζω αυτό το πράγμα. Και δύο χρόνια; Άντε να υποκρινόμουνα για ένα διάστημα, αλλά δύο χρόνια; Όμως, εσείς είστε Επίσκοπος, φαίνεται θα βλέπετε τί επικρατεί στον Προφήτη Ηλία, κάνετε εσείς τη σύγκριση. Δείτε εσείς με τους συνεργάτες σας, ποιά θέματα σας απασχολούν στον ένα ναό και ποιά στον άλλο και πείτε μου σας παρακαλώ αν εγώ ήμουν το ταραχοποιό στοιχείο στην ενορία του Προφήτη Ηλία.
Πρεσβυτέρα: Αντίθετα, δεν επικρατεί η ειρήνη η ποθούμενη στον Προφήτη Ηλία όπως μαθαίνουμε.
π. Νικόλαος: Δεν πειράζει, δεν πειράζει.
Συνεχίζω:
«…προς αποκατάστασιν της ειρήνης εν τη ενορία Προφήτου Ηλία άνω πόλεως Θεσσαλονίκης, προς κατασίγασιν και περεταίρω αποτροπήν της δημιουργίας φατριαστικών φαινομένων, προς ανάπαυσιν του ημετέρου λογισμού εν τη ενορία ημών… αλλά και ένεκα της πατρικής και προστατευτικής μερίμνης του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, μη επιθυμούντος την κίνησιν καθ΄υμών κανονικής διαδικασίας, αλλ’ επιδιώκοντος την προστασίαν της ενότητος εντός της ενορίας του προφήτου Ηλία άνω πόλεως, ως και της ιερατικής υποστάσεως υμών, ου μην αλλά και την υμετέραν πνευματικήν ανέλιξιν και ωρίμανσην».
Παναγιώτατε, φυσικά και κινήθηκε κανονική διαδικασία εκ μέρους σας εναντίον μου. Δεν έφτασα στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο οικειοθελώς! Κάποιος με έστειλε. Δεν είμαι εγώ όμως Παναγιώτατε, η Ιερά Μητρόπολη, που έβαλα πρώτος δικηγόρους και ερχόταν ο κλητήρας και μου κολλούσε εξώδικα έξω από την πόρτα μου. Εσείς πρώτος, με τα δικηγορικά γραφεία με τα οποία συνεργαστήκατε, κινηθήκατε εναντίον μου και αναγκάστηκα κι εγώ, που δεν έχω τα μέσα τα δικά σας, να βάλω δικηγόρο να απαντάει. Ακόμα και τα έγγραφα που σας παρέδιδα Παναγιώτατε, δεν τα πρωτοκολλούσε ο άγιος Πρωτοσύγκελλος και ο γραμματέας της Μητροπόλεως και αναγκαζόμουν να πληρώνω δικαστικό κλητήρα να τα φέρνει. Εσείς Παναγιώτατε δεν αποστείλλατε ογκωδέστατο φάκελο στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο; Κι επειδή Παναγιώτατε αναφέρεστε στην απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, δεν σημαίνει πως είναι και ορθή, ούτε πως για τη λήψη της απόφασης τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία. Ως προς αυτό Παναγιώτατε, εκκρεμεί η εκδίκαση της απόφασης στο διοικητικό δικαστήριο που θα κρίνει την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Ας μη προτρέχουμε, θα δούμε.
Στη συνέχεια γράφει:
«Διά των υπ’ αριθμ. 784/20-11-2015 και 923/31-12-2015 ημετέρων εγγράφων αποσταλλέντων προς υμάς και εχόντων πλήρη σχέσιν με την εσχάτως προβαλλομένην διά του διαδικτύου συμπεριφοράν σας, σάς κατεγράψαμεν πατρικώς και κατ’ οικονομίαν τας συμβουλάς και τας παραινέσεις βάσει των οποίων είχετε και έχετε την δυνατότητα καταλλαγής και ειρηνεύσεως προς οικοδομήν των ενοριτών σας.
Διά της υπό ημερομηνίαν 13-1-2016 επιστολής σας, απευθυνόμενης προς τον οικείον Μητροπολίτην σας, εκφράζετε αδυναμίαν αντιλήψεως του ακριβούς περιεχομένου του φερομένου καθ’ υμών πειθαρχικού παραπτώματος και παρακαλείτε να σας διευκρινήσωμεν σχετικώς προς κατανόησιν και συμμόρφωσίν σας τα όσα διά των ως άνω ημετέρων εγγράφων σας γνωρίζομεν. Εις την εν λόγω επιστολήν σας δεν σάς απεστείλλαμεν σχετικήν απάντησιν κρίνοντες τούς προβληματισμούς και τούς συλλογισμούς σας ατυχείς, οι οποίοι μάλιστα καταδεικνύουν την εκ μέρους σας έλλειψιν διαθέσεως προς κατανόησιν των υφ’ ημών γραφομένων».
Δεν θα πω εδώ πολλά πράγματα παρά μόνο το εξής: Αναφέρεται εδώ στα έγγραφα. Ζήτησα με τη μεσολάβηση του πατρός Αντωνίου, του προϊσταμένου μου, να μου δώσει ο Παναγιώτατος ημέρα και ώρα κατηχητικής δράσεως στο ναό, να κάνω ομιλίες στο πνευματικό κέντρο του ναού. Αυτός μου είπε ότι δεν μπορώ να ομιλώ στο πνευματικό κέντρο, γι’ αυτούς τους λόγους και με κατηγορούσε για τις ομιλίες που κάνω στο διαδίκτυο, αυτά τα συνηθισμένα. Κι εγώ του απάντησα ότι δεν καταλαβαίνω πού αναφέρεται συγκεκριμένα, για πράγματα συγκεκριμένα να μου απαντά έτσι. Και αν δεν κάνω λάθος, επειδή είναι υπηρεσιακά τα έγγραφα, θα έπρεπε να μου απαντήσει εντός εξήντα ημερών ο διοικητικός μου προϊστάμενος. Όχι μετά από 11 μήνες. Έντεκα μήνες έχουν περάσει τώρα γι’ αυτό το έγγραφο και δεν έχω πάρει απάντηση, αλλά δεν συνεχίζω με αυτό το θέμα εδώ.
Στη συνέχεια αναφέρει το έγγραφο:
«Αναμένοντες άχρι τούδε την τοιαύτην υφ’ υμών συμμόρφωσιν και επαναφοράν εις την κανονικήν τάξιν τηςΟρθοδόξου Εκκλησίας μας…». Δηλαδή είμαι εκτός της κανονικής τάξης, μη το ξεχνάτε αυτό εσείς οι ακόλουθοί μου, τα πνευματικά μου παιδιά, σας έχω προειδοποιήσει! Μη μου πείτε «παπά δεν πας καλά!»
Σας το είχα πει ότι ο Δεσπότης μου με θεωρεί εκτός ορθόδοξης κανονικότητας, εκτός Ορθοδοξίας. Και σε άλλο έγγραφο μου λέει είμαι επικίνδυνος, ακροβατώ στα όρια της κανονικότητος. Και αυτούς που έχω μαζί μου, τους κάνω κι αυτούς ακροβάτες. Δηλαδή είμαι επικίνδυνος. Να το ξέρετε, η γνώμη του Παναγιωτάτου για μένα είναι ότι είμαι εκτός της κανονικής τάξης.
Αλλά καθώς περιμένει να επιστρέψω στην κανονικότητα, τί διαπιστώνει;
«…διαπιστούμεν, δυστυχώς, ότι συνεχώς εμφανίζεται εις τους ιστοτόπους katanixis.blogspot.gr καιkatihisis.blogspot.gr η ψευδεστάτη είδησις βρίθουσα ανακριβειών και συκοφαντικών αναφορών ότι «Με νέα, πρόσφατη εντολή (20-11-2015), ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, απαγορεύει εκ νέου και στην ενορία του αγίου Σπυρίδωνος να Ομιλεί ο π. Νικόλαος!!! Κρίνεται ως επικίνδυνος!!! Ο π. Νικόλαος Μανώλης, εφημέριος του ιερού βυζαντινού ναού Προφήτου Ηλιού Θεσσαλονίκης επί 26 έτη, για λόγους Πίστεως (ως γνωστόν ο π. Νικόλαος δίνει μεγάλες μάχες εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού που έχει αλώσει τα υψηλά κλιμάκια της εκκλησιαστικής ηγεσίας), από τις 21 Μαῒου 2015, μετατέθηκε αναγκαστικά, με την σύμφωνη γνώμη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατόπιν αιτήματος του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, και την απόφαση του τελευταίου, στον ιερό ναό Αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας. Στη νέα του ενορία ο π. Νικόλαος, παρά τις συνεχιζόμενες απειλές και τους εκφοβισμούς, συνεχίζει ακάθεκτος το αντιοικουμενιστικό και αντιαιρετικό του έργο καθώς και την εν γένει πνευματική του δραστηριότητα».
Αυτά γράφει το Ιστολόγιο σε κάθε ανάρτηση δική μου, βίντεο ή ομιλία μου. Αλλά τί λέει εδώ; Ότι αυτό το απόσπασμα από τα Ιστολόγια λέει ψέμματα, συκοφαντίες και ανακρίβειες. Ενώ λέει «εν τοις πράγμασιν», δηλαδή ενώ εσείς μας κατηγορείτε ότι σας κρίνουμε επικίνδυνο, ότι δεν σας αφήνουμε να μιλάτε, ότι σας μεταθέσαμε αναγκαστικά
«…ενώ εν τοις πράγμασιν καθίσταται πασιφανές ότι ομιλείτε ιδιωτικώς και δημοσίως, κηρύττετε και αρθρογραφείτε εν πλήρει ελευθερία»
……….!!!..........
Ας σχολιάσω λιγάκι σχετικά με αυτό. Κατ’ αρχάς η αντιγραφή από τα Ιστολόγια είναι ακριβής Παναγιώτατε, αλλά προσωπικά δεν βλέπω ανακρίβειες πουθενά ή συκοφαντικές αναφορές. Δεν μας επισημάνατε πού βρίσκονται οι ανακρίβειες και οι συκοφαντίες και τα ψεύδη; Γιατί Παναγιώτατε; Εσείς δεν με στείλατε αναγκαστικά στη Σύνοδο; Στο έγγραφο που στείλατε στις 2-4-2015 προς την Ιερά Σύνοδο με θέμα «Μετάθεσις εφημερίου» και το οποίο θα το δημοσιεύσω, λέτε: «Λυπούμαι διότι αναγκάζομαι να ζητήσω παρά της Ιεράς Συνόδου την εφαρμογή του άρθρου 37, παράγραφος 7, του καταστατικού χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, περί αναγκαστικής μεταθέσεως εφημερίου».
Και η απάντηση της Ιεράς Συνόδου στο αίτημά σας τί λέει; Δείτε πως με μεταθέτει η Ιερά Σύνοδος. Δίνει εντολή και την ευλογία της η Ιερά Σύνοδος: «…μεταθέσει αναγκαστικώς υμάς τον αιδεσιμολογιώτατο πρωτοπρεσβύτερο Νικόλαο Μανώλη, εφημέριο άχρι τούδε του ιερού ναού Προφήτου Ηλία Πόλεως της Ιεράς Μητροπόλεως…εις κενήν εφημεριακήν θέσιν του ιερού ναού Αγίου Σπυρίδωνος». Αναγκαστικώς!
Δεν είναι ψέμα λοιπόν ότι αναγκαστικά μετατέθηκα. Οικειοθελώς πήγα; Το ήθελα; Ζήτησα εγώ να μετατεθώ; Όχι. Εσείς με στείλατε. Δεν πήγα εγώ εκεί. Το ότι είναι ψέμα το «αναγκαστικώς» πάει, ανατρέπεται.
Το ότι είμαι επικίνδυνος; Βρίθουν οι επιστολές σας από προειδοποιήσεις προς το ποίμνιο και προς εμένα ότι ακροβατώ, ότι είμαι εκτός κανονικότητος, ότι είμαι στα όρια της Ορθοδοξίας, στο γραφείο σας μου είπατε ότι είμαι εκτός Ορθοδοξίας. Δηλαδή ένας επικίνδυνος είμαι που ο κόσμος που είναι μαζί μου, πρέπει να το γνωρίζει αυτό. Δεν είναι ψευδές αυτό.
Πρεσβυτέρα: «Και ποιος είσαι εσύ που θα σώσεις τον κόσμο;»
π. Νικόλαος: «Και ποιος είσαι εσύ που θα σώσεις τον κόσμο;» και όλα αυτά.
Πρέπει όμως να σας πω ότι με αυτά που θέλω εγώ να σας καταλογίσω, ότι χρησιμοποιείτε με την παρούσα επιστολή σας, στο συγκεκριμένο σημείο, ότι εσείς ψεύδεστε.
Εν πλήρη ελευθερία ομιλώ Παναγιώτατε; Από τα έγγραφα που μου έχετε στείλει και τα οποία θα δημοσιεύσω, δεν αποδεικνύεται ότι μου απαγορεύετε να μιλάω στο πνευματικό κέντρο του ιερού ναού; Δεν αποδεικνύεται Παναγιώτατε; Σας προκαλώ. Αν μιλάω ελεύθερα Παναγιώτατε και έχω λάθος, πάρτε τηλέφωνο τώρα τον π. Αντώνιο τον προϊστάμενο του ναού, και πείτε του «την ερχόμενη Κυριακή, τα Χριστούγεννα το απόγευμα, δίνω ευλογία στον π. Νικόλαο και κάθε εβδομάδα να κάνει συγκεντρώσεις και ομιλίες και να μιλάει κατά του οικουμενισμού και κατά των αιρέσεων στο πνευματικό κέντρο». Να δούμε Παναγιώτατε, είμαι ελεύθερος; Ελεύθερα μιλάω;
Πρεσβυτέρα: Πάτερ το κήρυγμά σας ελέγχεται, ομιλία ζητάτε εσείς;
π. Νικόλαος: Από τα έγγραφά του Πρεσβυτέρα, αποδεικνύεται ότι δεν ομιλώ δημόσια και ελεύθερα αλλά μιλώ ιδιωτικά και διωκώμενος. Έτσι ομιλώ!
Πρεσβυτέρα: Η λογοκρισία φτάνει μέχρι το κήρυγμα. Αυτό θέλω να πω. Ακόμα και στον άμβωνα λογοκρίνεστε!
π. Νικόλαος: Θα περιμένω.
Γιατί όταν ζητάω από τον π. Αντώνιο να μου δώσει την αίθουσα μου λέει δεν έχουμε άδεια από τον Μητροπολίτη. Και δεν το λέει προφορικά ο π. Αντώνιος, υπάρχει γραπτή απαγόρευση. Για την οποία να σας θυμίσω δε, ότι εκκρεμεί δικαστική απόφαση από το διοικητικό δικαστήριο Παναγιώτατε, για να δούμε αν αυτή η απόφαση η οποία βγάλατε να μη ομιλώ στο πνευματικό κέντρο, είναι σύννομη ή παράνομη.
Συνεχίζει:
«Ωσαύτως, καθίσταται γνωστόν, ότι ένεκα των ομιλιών και των άρθρων σας εις το διαδίκτυον και εις τους ως άνω ιστοτόπους, προκαλείτε δυστυχώς και πάλιν την αναγραφήν ανοικείων, αναρμόστων και χυδαίων σχολίων όπως π.χ. «…να ξέρεις και τούτο όμως αν συλλειτουργήσεις μεθαύριο με τον ακατανόμαστο, θα μας απογοητεύσεις…» ή «…δεν χρειάζεσαι ιδιαίτερη ευλογία από κανέναν! Πρώτα απ’ όλα μην ξαναμνημονεύσεις τον Άνθιμο Θεσσαλονίκης. Τότε να δεις χάριν Κυρίου που θα λάβεις!».
Με κατηγορεί δηλαδή για σχόλια που γράφουν οι διάφοροι!!
Θερμή παράκλησις Παναγιώτατε, να μείνουμε μόνον σε όσα λέω και σε όσα λέτε. Αν ασχοληθούμε με τα σχόλια τρίτων που προκαλούν οι ομιλίες μου ή Παναγιώτατε και οι ομιλίες σας στο διαδίκτυο, καήκαμε. Δεν θα βγάλουμε άκρη. Αν δείτε Παναγιώτατε στις ομιλίες σας στο twitter και στο facebook και παντού τί γράφουν από κάτω… γι’ αυτά τα σχόλια είστε εσείς υπαίτιος; Δεν είστε εσείς υπαίτιος Παναγιώτατε, ούτε εγώ είμαι υπαίτιος. Κάνω ένα κήρυγμα, μια ομιλία, έχουμε ελευθερία έκφρασης, από το νόμο επιτρέπεται, να γράφει ο καθένας ό,τι θέλει από κάτω. Ας μη μείνουμε σ’ αυτό.
Πρεσβυτέρα: Γιατί είναι τόσο τονισμένα αυτά τα σχόλια; Σου τα καταλογίζουνε; Δεν είναι δυνατόν!!
π. Νικόλαος: Μου καταλογίζουνε τα σχόλια που γράφουν οι τρίτοι!!
Να καταθέσω και μια ακόμα αλήθεια Παναγιώτατε. Εδώ και μερικά χρόνια εστιάζετε στον πόλεμο εναντίον των δύο αυτών Ιστολογίων, του «Κατάνυξις» και του «Κατήχησις», διότι ξέρετε ότι τα διαχειρίζονται πνευματικά μου παιδιά. Και εκ της πεποιθήσεώς σας εναντίον των θέσεών μου, καταφέρεστε και εναντίον των Ιστολογίων αυτών. Αλλά η κρυφή ατζέντα του όλου θέματος είναι ότι τα Ιστολόγια αυτά αποκάλυψαν τις αιρετικές και οικουμενιστικές δράσεις της Μητροπόλεώς σας.
Τί να πρωτοθυμηθούμε Παναγιώτατε; Έχετε δίκαιο να είστε οργισμένος. Τα Ιστολόγια αυτά αποκάλυψαν ότι συμμετείχατε στον «Αστερόκοσμο», στη νεοπαγανιστική αυτή εκδήλωση στον χώρο της Διεθνούς Εκθέσεως για κάποια Χριστούγεννα. Δημοσίευσαν τις φωτογραφίες σας από την οικουμενιστική τακτική σας να πάρετε τον πατριάρχη των μονοφυσιτών και να τον εισαγάγετε μέσα στο ιερό του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και να τον βάλετε να ασπαστεί την Αγία Τράπεζα. Κάτι που καταδικάζουν οι Ιεροί Κανόνες Παναγιώτατε. Σας αποκαλύπτουν όταν πηγαίνετε σε οικουμενιστικά συνέδρια υπό την αιγίδα του πάπα και του οικουμενικού πατριάρχου Βαρθολομαίου. Όλα αυτά φυσικά και δεν σας αρέσουν. Μου είχατε πει κιόλας να συμμαζέψω αυτά τα παιδιά, τους διαχειριστές, να μη βάζουνε αναρτήσεις όπως όταν στη χειροτονία του Γρεβενών ήταν και ο μονοφυσίτης μέσα τη Θεία Λειτουργία και όλα αυτά τα οποία εμένα προσωπικά Παναγιώτατε δεν με αφορούν.
Δεν με αφορούν γιατί δεν είμαι ούτε η «Κατάνυξις» ούτε η «Κατήχησις». Υπάρχουν άνθρωποι εκεί, που τα γράφουν και είναι δημοσιογράφοι και διαχειριστές, αλλά επειδή είναι και πνευματικά μου παιδιά, θα βάλω τα στήθη μου μπροστά και θα υπερασπιστώ την αλήθεια. Εδώ, σ’ αυτό το απόσπασμα, δεν βρήκα κανένα ψέμμα, καμμία συκοφαντία. Αν έχετε κάτι να προσάψετε, να είναι συγκεκριμένο παρακαλώ.
«Τέλος, εις την εν λόγω ανοικτήν επιστολήν σας διχάζετε και σκανδαλίζετε τους χριστιανούς με τα παρακάτω…». Διχάζω και σκανδαλίζω με την επιστολή μου: «Για μας όλους τους παραδοσιακούς πιστούς, δε θα μένει, παρά η μόνη διέξοδος, η τελευταία μας δυνατότητα ευλογημένης αντίδρασης, η διακοπή του μνημοσύνου όσων ιεραρχών και πατριαρχών θα δεχτούν τις αποφάσεις της Κρήτης. Χιλιάδες κληρικοί και μοναχοί, πλήθος λαού, θα οδηγηθούμε στην αποτείχιση και τότε θα είναι πολύ αργά...».
Παναγιώτατε, πρέπει κανονικά να είμαστε από την ίδια πλευρά. Εχθρός μας είναι η αίρεση, είναι ο διάβολος που βάζει στους ανθρώπους να πλανεύονται και να αιρετίζουν και να δημιουργούν αιρέσεις. Εμείς πρέπει να είμαστε από την ίδια πλευρά. Παναγιώτατε, ξέρετε πολύ καλά τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας. Πολλοί Επίσκοποι τους Ιερούς Κανόνες τους καταλύουν, τους καταργούν. Εσείς, μου το αποδείξατε με πολλές πατρικές επιστολές, χρησιμοποιώντας Ιερούς Κανόνες με προειδοποιήσατε ότι θα με κυνηγήσετε και θα κινήσετε διαδικασίες τιμωρίας μου, βάσει των Ιερών Κανόνων. Τον ΛΑ΄ (31ο) αποστολικό κανόνα και τον ΙΕ΄ (15ο) της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, δεν τους ξέρετε Παναγιώτατε; Περί διακοπής μνημοσύνου του αιρετίζοντος Επισκόπου που γυμνή τη κεφαλή κηρύττει αίρεση, περί διακοπής του μνημοσύνου πριν τη συνοδική καταδίκη αυτού του Επισκόπου, αλλά και περί της αποτείχισης των κληρικών και των λαϊκών;
Είναι η τελευταία ευλογημένη από τους Κανόνες διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει ένας πιστός για να ταρακουνήσει την Εκκλησία και να δείξει ότι ο σχισματικός και αιρετικός Επίσκοπος είναι αυτός και όχι ο πιστός που διακόπτει το μνημόσυνο.
Παναγιώτατε, έχουμε να αντιμετωπίσουμε την παναίρεση του οικουμενισμού. Εσείς ο ίδιος μου δηλώσατε (έχω το κείμενό σας) κάποτε που νομίζατε ότι σας κατηγορώ για Οικουμενιστή, ότι αποστρέφεστε τον Οικουμενισμό. Αν τον αποστρέφεστε Παναγιώτατε, μη πολεμάτε εμένα. Πολεμείστε την παναίρεση του Οικουμενισμού και πολεμείστε όλες τις δράσεις, θέσεις, θεωρίες, απόψεις, κινήσεις, συμπροσευχές και συλλείτουργα, του Αιρεσιάρχου. Γιατί κάθε αίρεση έχει τον αιρεσιάρχη της. Ο Οικουμενισμός δεν έχει τον Αιρεσιάρχη; Ο Αιρεσιάρχης δεν είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος; Δεν πρέπει να σταθείτε απέναντί του;
Αλλά Παναγιώτατε θα πω την άποψή μου: Πιστεύω ότι όπως εκείνος, έτσι κι εσείς, δεν έχετε καλούς συνεργάτες. Αν είχατε καλούς συνεργάτες, θα σας προφύλασσαν. Θα αντιδρούσαν στις αιρετικές πράξεις του Πατριάρχου και θα του λέγαν «όχι, εμείς δεν ερχόμαστε!». Αλλά δεν υπάρχει ούτε ένας να αντιδράσει. Και σ’ εσάς, δεν ξέρω ποιοι είναι οι συνεργάτες σας, ίσως υπάρχουν μερικά παλιόπαιδα, τα οποία δεν σας προστατεύουν, δεν σας προφυλάσσουν και σας αφήνουν να γράφετε τέτοια έγγραφα τα οποία δεν σας τιμούν Παναγιώτατε. Που βρίθουν από ψεύδη κι όπως γνωρίζουμε Παναγιώτατε, όπως είπα και στον Μακαριώτατο, χείλη ιερέως, πόσο μάλλον αρχιερέως, ού ψεύδονται.
Γι’ αυτό Παναγιώτατε έχουμε εχθρούς. Αποκηρύξτε Παναγιώτατε την ψευδοσύνοδο της Κρήτης. Είδα εδώ στο κείμενό σας ότι βγάλατε τη λέξη «αγία» και πολύ καλά κάνατε. Είπατε «ιερά». Φοβάμαι μήπως παρεξηγηθεί ο πρωτεργάτης της συνόδου, αλλά εσείς την υποβιβάσατε. Η βουλγαρική Εκκλησία αποφάσισε ότι ούτε αγία, ούτε μεγάλη, ούτε σύνοδος δεν είναι. Παρακαλώ αποκηρύξτε τη σύνοδο της Κρήτης. Ελάτε μαζί να εργαστούμε. Πάρτε τον π. Θεόδωρο Ζήση τηλέφωνο και πείτε «ελάτε εδώ με τον παπα Νικόλα, θα σας αναθέσουμε ένα μέρος του αντιαιρετικού γραφείου για να πολεμείτε την παναίρεση του οικουμενισμού». Και να σας βοηθούμε εμείς Παναγιώτατε, να κάνετε δράσεις εναντίον των οικουμενιστικών πράξεων και πεπραγμένων. Όπου βλέπουμε συμπροσευχές να τις καταγγέλουμε και να ενημερώνουμε τον κόσμο να μη συμμετέχουνε στις εκκλησίες συλλειτουργούμενοι όταν εκεί βρίσκεται καρδινάλλιος, μονοφυσίτης, πάστορας κλπ.
Να δείξουμε με την ιστορική αυτή Μητρόπολη στην οποία υπηρετούμε και είναι η Μητρόπολή σας Παναγιώτατε, ότι κρατάει τη θέση του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, ο οποίος ως Ιερομόναχος του Αγίου Όρους διέκοψε το μνημόσυνο του τότε Πατριάρχη Ιωάννη Καλέκα. Έτσι να κάνουμε και εμείς. Να απειλήσουμε τους Πατριάρχες ότι θα τους κόψουμε το μνημόσυνο αν μας φέρνουν με συνοδικό τρόπο αποφάσεις που δίνουνε συνοδική κατοχύρωση των οικουμενιστικών πεπραγμένων του παγκοσμίου συμβουλίου εκκλησιών (ΠΣΕ) και αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα με σωστικές ιδιότητες στον παπισμό και στην παναίρεση του οικουμενισμού και του προτεσταντισμό.
Πρεσβυτέρα: Όσον αφορά το πρόσωπο του Παναγιωτάτου, νομίζω μου αρμόζει να πω κι εγώ τη γνώμη μου, δεν τον ενοχοποιώ 100% για τις κακοδοξίες τις οποίες γράφει κατά καιρούς εις βάρος σου. Αλλά όπως είπες πριν, ενοχοποιώ το περιβάλλον του, το οποίο αντί να προβληματιστεί όλα αυτά τα χρόνια, να δει κάπως αλλιώς τα πράγματα, και να δει και την αλήθεια του θέματος που λέγεται αντιοικουμενισμός, αντίθετα με τις παρωπίδες του πολεμάει συνεχώς και τρέχει πίσω από τον Παναγιώτατο για να του πει «αυτό έκανε σήμερα αυτός, σήμερα στην Κατάνυξη γράφτηκε εκείνο ή το άλλο». Αυτή δεν είναι τακτική ενός υγιούς μητροπολιτικού περιβάλλοντος. Πρέπει να ανοίξουμε επιτέλους τα μάτια μας, να αφυπνιστούμε, και να δούμε ποιο από αυτά που λέει αυτός ο άνθρωπος είναι αλήθεια και ποιο είναι ψεύδος. Μήπως τελικά κάποια μέρα που θα πάμε κοντά στον Χριστό, εκεί δεν θα περνάν όλα αυτά που κάνουμε; Δεν το λέω με καμμία κακία, αλλά είμαι πολύ προβληματισμένη γιατί βλέπω ένα επίπεδο πολύ χαμηλό που δεν ταιριάζει σε μια τέτοια Μητρόπολη ιερή. Ο Παναγιώτατος έπρεπε να περιστοιχίζεται από πιο ενεργά και πιο δυναμικά άτομα. Αυτό το είδος, να το πω και να με συγχωρέσετε, της «κατινιάς» δεν ταιριάζει στο ράσο γενικώς, στον άνθρωπο γενικότερα.
π. Νικόλαος: Ευχαριστώ Πρεσβυτέρα.
«Εν συνεχεία των ανωτέρω διαπιστούμεν εσχάτως, και δη, προ και μετά την σύγκλησιν της Μεγάλης εν Κρήτη συνελθούσηςΙεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, την αναφοράν σας κατά τας ομιλίας σας και μάλιστα μέσω του διαδικτύου εις ενεργείας του Οικουμενικού ημών Πατριαρχείου και εταίρωνΠατριαρχείων και Ορθοδόξων Εκκλησιών, ως και τηςΕκκλησίας της Ελλάδος.»
Παναγιώτατε! Τα κείμενα της Κρήτης πρόκειται να μας τα φέρουν όπως είπε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ως «δεσμευτικά για κλήρο και λαό». Είναι δεσμευτικά! Ε όχι Παναγιώτατε και δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε. Ο λαός μπορεί να κηρύξει μια σύνοδο ως ψευδοσύνοδο. Κι εμείς ανήκουμε σε αυτές τις τάξεις, των χαμηλών θέσεων της ιερωσύνης, σε σχέση με εσάς δηλαδή, και έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε και ως πολίτες, και ως μέλη της Εκκλησίας αυτής.
Και κλείνει το έγγραφο ως εξής:
«Επί τούτοις, πατρικώς σας εφιστώμεν την προσοχήν, διά τελευταίαν φοράν, όπως του λοιπού, με σεβασμόν προς την κανονικότητα και την αγιότητα της κατ’ ανατολάς Ορθοδόξου, Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας τουΧριστού και την νομιμότητα…»
Παρακαλώ εδώ να πω κάτι πριν συνεχίσω την ανάγνωση. Όταν λέτε Παναγιώτατε, “πατρικώς μου εφιστάτε την προσοχή διά τελευταία φοράν”, τί ακριβώς εννοείτε Παναγιώτατε; Πιστεύετε ότι θα φοβηθώ, ότι θα μου κλείσετε το στόμα, ότι θα απειληθώ και ότι θα μου πάρετε το καλιμαύχι, θα μου πάρετε το ράσο, θα μου πάρετε το επιγονάτιο, το σταυρό, θα με θέσετε σε αργία, θα μου πάρετε το σχήμα, θα με φτάσετε στην καθαίρεση; Και πιστεύετε ότι έτσι θα κλείσω το στόμα μου; Είναι δυνατόν να το πιστεύετε αυτό;
Μη πέφτετε στο ίδιο λάθος δεύτερη φορά. Στον Προφήτη Ηλία, προσπαθήσατε να μου κλείσετε το στόμα με εντολές και με γράμματα, δεν μπορέσατε. Με στείλατε στον άγιο Σπυρίδωνα στην Τριανδρία. Τί καταφέρατε; Στον Προφήτη Ηλία με άκουγαν διακόσια άτομα, εδώ με ακούν στερεοφωνικά Τριανδρία και Τούμπα. Κι από δω θέλετε να με διώξετε σιγά – σιγά, αυτό βλέπω. Τί θα καταφέρετε; Όπου και να με στείλετε Παναγιώτατε, ακόμα και στις φώκιες, στη Λαπωνία να έχω ενορίτες, θα ακούγομαι Παναγιώτατε.
Μπορείτε όλα να μου τα πάρετε. Αυτό που έχω μέσα μου Παναγιώτατε, δεν μπορείτε να το πάρετε κι αυτό είναι το πρόβλημα. Αφού δεν μπορείτε να πάρετε αυτό που έχω μέσα μου, δεν θα σταματήσω να εκφράζομαι και να μιλάω, εκτός και αν με πάρει ο Θεός, μου κλείσει το στόμα ή κάτι άλλο. Αλλά όσο είμαι εν ζωή και έχω τη δυνατότητα αυτή, θα εκφράζομαι ποικιλοτρόπως και θα πολεμώ εναντίον της παναιρέσεως του οικουμενισμού και των οικουμενιστών πατριαρχών, μητροπολιτών, ιερέων, θεολόγων και λαϊκών. Έχω υποχρέωση βάσει των ιερών κανόνων.
Και η τελευταία παράγραφος λέγει:
«Επί τούτοις, πατρικώς σας εφιστώμεν την προσοχήν, διά τελευταίαν φοράν, όπως του λοιπού, με σεβασμόν προς την κανονικότητα και την αγιότητα της κατ’ ανατολάς Ορθοδόξου, Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας τουΧριστού και την νομιμότητα της τοπικής Διοικούσης Εκκλησίας, εις ην και ανήκετε κανονικώς, παύσητε να προβαίνητε εις σκανδαλισμόν των συνειδήσεων των πιστών και εις πρόκλησιν διά την δημιουργίαν «αποτειχίσεων», «σχισμάτων» και«ανταρσιών», δεδομένου ότι το τοιούτον τυγχάνει αντικανονικόν και εκκλησιολογικώς απαράδεκτον.
Ευχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ»
Εν κατακλείδι, ποιος σκανδαλίζει τον πιστό λαό; Μήπως Παναγιώτατε μπερδέψαμε τα πράγματα; Μήπως σκανδαλίζει τον πιστό λαό αυτός που συμπροσεύχεται, αυτός που κάνει αιρετικές πράξεις, αυτός που καταλύει τους Ιερούς Κανόνες; Περίπου δυο εκατοντάδες Ιερούς Κανόνες καταλύει ο οικουμενικός πατριάρχης. Δύο εκατοντάδες Ιερούς Κανόνες αλλάζει και καταλύει. Μαθαίνω ότι το 90% των Επισκόπων της Εκκλησίας της Ελλάδος, πιστεύουν ότι ο πάπας έχει ιερωσύνη και ότι η παπική λεγόμενη εκκλησία, έχει χάρη Θεού! Το 90%! Τραγικό! Διάβαζα ένα ρεπορτάζ αυτές τις ημέρες! Είναι φοβερό αυτό. Ποιος σκανδαλίζει; Αυτοί ή εγώ που απλά τα φέρνω στην επιφάνεια και φέρνω τους κανόνες; Είπα κάτι αντιπατερικό; Είπα κάτι που δεν είναι μέσα στους Ιερούς Κανόνες; Έχετε να μου καταλογίσετε κάτι για αντικανονικότητα; Ότι είπα κάποια αίρεση; Αντί να καταδικάσετε τους αιρετικούς, προσπαθείτε να καταδικάσετε εμένα Παναγιώτατε;
Τέλος, επειδή είδα ότι στενοχωρηθήκατε με την ανοιχτή μου επιστολή προς τον Μακαριώτατο, θα δεχτώ Παναγιώτατε ότι έκανα λάθος. Αν και δεν έκανα λάθος, όμως θα πω, θα σας κάνω το χατίρι και θα πω, ότι έκανα λάθος, δεν έπρεπε να στείλω έτσι μ’ αυτό τον τρόπο την επιστολή στον Μακαριώτατο, αλλά διά της Μητροπόλεως, διά της νομίου οδού, της κανονικής. Λοιπόν, αύριο Παναγιώτατε, στο γραφείο σας, θα κοινοποιήσω την επιστολή προς τον Μακαριώτατο και παρακαλώ θερμώς να του τη στείλετε. Την επιστολή που με τρόπο ανοιχτό την κοινοποίησα στον Μακαριώτατο, θα σας τη στείλω αύριο στη Μητρόπολη και θα σας παρακαλώ πολύ υπηρεσιακώς να τη στείλετε εσείς ο ίδιος στον Μακαριώτατο και να είναι και κανονικότατη, να είναι και νομιμότατη, ακόμα και για τα γούστα του οποιουδήποτε, να είναι σύμφωνη με τους νόμους.
Παναγιώτατε, δεν θα ήθελα να έχουμε αυτή τη σχέση. Δεν με καταλάβατε Παναγιώτατε. Δεν με καταλάβατε. Και επειδή είστε σε πολύ προχωρημένη ηλικία -δεν ξέρουμε ποιον θα πάρει πρώτα ο Θεός, μπορεί να πάρει εμένα και σήμερα και αύριο, δεν το ξέρω- αλλά βάσει ηλικίας, είστε πιο πάνω από μένα, πιο κοντά. Βάσει ηλικίας.
Ίσως Παναγιώτατε θα μπορούσατε να κάνετε κάτι, ώστε να επανορθώσετε την αδικία που έγινε προς το πρόσωπό μου. Δεν θέλω «συγγνώμη» Παναγιώτατε, αλλά ένα έγγραφο. Να μου πείτε ότι θέλετε να με επιστρέψετε πάλι στην αγαπημένη μου ενορία στον Προφήτη Ηλία, ότι μετανιώσατε για τη δίωξη αυτή. Ότι αλλιώς τα περιμένατε τα πράγματα και αλλιώς ήρθαν. Νομίζατε ότι θα ειρηνεύσει η ενορία αλλά όπως βλέπετε δεν είναι έτσι τα πράγματα. Στείλτε με πάλι πίσω, αποκαταστήστε την τάξη, τη νομιμότητα, να σταματήσω κι εγώ με τα δικαστήρια γιατί είναι και πολυέξοδα, και όλα να τα βρούμε, να συγχωρεθούμε γιατί δεν ξέρουμε τί μας περιμένει Παναγιώτατε.
Αλλά Παναγιώτατε μη μου πείτε να κλείσω το στόμα μου, δεν θα το κάνω, θα μαλώσουμε πάλι. Εγώ Παναγιώτατε, όταν θα βλέπω κάτι αντικανονικό, που δημόσια θα εκφέρεται, θα το μαστιγώνω και θα το δείχνω σαν αίρεση και σαν αιρετίζουσα ενέργεια. Παρακαλώ Παναγιώτατε να έχω την ευχή σας, καλά Χριστούγεννα, ευλογημένο το νέο έτος, εις έτη πολλά Παναγιώτατε και αν ο Θεός θέλει θα φέρει την αποκατάσταση της δικαιοσύνης. Όχι στον άλλο κόσμο Παναγιώτατε, αλλά από αυτό τον κόσμο, από δω Παναγιώτατε. Την ευχή σας.
https://katanixis.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου