Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της μάρτυρος Πελαγίας, του οσίου Ιλαρίου του θαυματουργού και του οσίου Αθανασίου Κορίνθου.
Η μάρτυρας Πελαγία κατοικούσε στη Ρώμη, αλλά η καταγωγή της ήταν από την Ταρσό της Κιλικίας.
Είδε σε όραμα άγγελο να την καλεί να βαπτισθεί Χριστιανή.
Η μητέρα της μόλις έμαθε για την είσοδό της στην Χριστιανική αναστατώθηκε και με δάκρυα την καλούσε να επιστρέψει στην πατρώα πίστη των ειδώλων.
Η αγία Πελαγία λυπήθηκε για την όλη εξέλιξη, αλλά παρέμεινε σταθερή μαθήτρια του αναστημένου Ιησού.
Όταν έμαθε και ο γιός του Διοκλητιανού, ο οποίος ήταν αρραβωνιαστικός της Πελαγίας λυπήθηκε μέχρι θανάτου. Πληροφορούμενος το γεγονός τότε ο αυτοκράτορας, κάλεσε την Πελαγία και ζήτησε εξηγήσεις.
Τότε αποφάσισε και τη δική της θανάτωση.
Διέταξε και την έβαλαν σε χάλκινο πυρακτωμένο βόδι όπου παρέδωσε το πνεύμα της στον Κύριο Ιησού Χριστό.
Η Αγία Πελαγία παρέμεινε τεκμήριο αγιότητας και χριστιανής γυναίκας με θάρρος και αυταπάρνηση.
Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου -Εκκλησία Κύπρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου