Καμπαναριό του 15ου αιώνα στην Κεφαλονιά

Καμπαναριό του 15ου αιώνα στην Κεφαλονιά
Αγαπητοί επισκέπτες καλώς ήλθατε.
Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας, να αποστέλλετε και να μοιράζεστε κρίσεις, σχόλια, απόψεις, στην ηλεκτρονική διεύθυνση :
amalgamaparamythias@gmail.com

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα Διαχείρισης


Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Χρυσά καλοκαίρια στο νησί της Κεφαλονιάς!

Χρυσά καλοκαίρια στο νησί της Κεφαλονιάς!

Χρόνια ολάκερα να διαομάω στης Κεφαλονιάς τσις ομορφάδες με ποικιλία διακοπών από μέρος σε μέρος, αφού είχα αυτή τη δυνατότητα να τριγυρνάω κάθε φορά και σε άλλη μεριά στο νησί!

Τέλειες κομμένες και ραμμένες στα μέτρα μου,απίθανες μέρες τόσο γεμάτες που μου έδιναν την αίσθηση ότι ήμουν ξεχασμένη κάτι μήνες, και αυτές οι ατέλειωτες ώρες που διαδέχονταν την μέρα και τη νύχτα και εγώ στο ύψος των περιστάσεων...... δεν έκλεινα μάτι! Παρά;  πως αλλιώς θα έλεγα πήγα διακοπές!! Και που όταν γύριζααααα χα!!!! κοιμόμουν 3 μέρες και 3 νύχτες κι έπαιρνα τα ντρίτα μου!
Τι να πρωτοθημυθώ....αρχικά τα καλοκαίρια με τη γιαγιά στο χωριό! Όπου είχαμε δε λέω τα ωραία μας ! Νερό το ρυπίζαμε με το σταγονόμετρο, φώτα! απαγορευμένη περιοχή αφού θα μπουκάριζαν τα σκλεπούνια, λόγος κι αντίλογος με τη γιαγιά αφού ούλα έπρεπε να τα ελέγχει και μετά την εντολή του στρατηγού ακολουθούσε η πραγματοποίηση. 

Θυμάμαι με πολλές ωραίες αναμνήσεις κι εργασίες του σπιτιού, όπως το ξεχορτάριασμα μη πάααει και μας φάνε τα φίδια,το δέντρο με τσις πουρνελιές να αγκομαχάει να τσις κρατήσει, τη μποκαβίλια με το υπέροχο μωβ χρώμα της, το τεράστιο πιθάρι γεμάτο νερό και μερικούς σύκλους παραταγμένους στην αράδα,τις τηγανιτές πατάτες της γιαγιάς, και εκείνο το ζεστό ψωμί όπου έφερνε ο ψωμάς όπως τον ελέγαμε, τη βρύση με το κρυστάλλινο νερό όπου κουβαλούσα και δεν έπρεπε να το ρυπίσω δρόμο δρόμο, το λεωφορείο ! η τρελή χαρά του καλοκαιριού! Μες το γιόμα να σαρτένουμε ο ένας πάνω στον άλλο να κατέβουμε στη θάλασσα στο χωματόδρομο για την αγ. Κυριακή όπου η σκόνη μας αλεύρωνε μπαίνοντας από τα παραθύρια!! Έτοιμα αλευρωμένα κεφτεδάκια για το μεγάλο τηγάνι της θάλασσας ωρέ γλέντια!

Αν και το γλέντι ξεκίναγε από την αναγγελία στη γιαγιά μου ότι θα πάω στη θάλασσα,,Γιαγιά....εγώ θα πάω για μπάνιο! άαααλλο τώρα! όλο το γιόμα;

Με τσους ήλιους για να αρρωστήσεις κ να "βρω το μπελά μου, κ να μη ξεβρώ τι να πω τσης μάνας σου! Κάτσε έδεπα όπου είσαι!

Αφού τώρα πηαίνει το λεωφορείο στη θάλασσα! Διαλεπάρκε κι εσένα και το λεωφορείο μαζι! Πήαινε κι άφηκε με ήσυχη, μπα κακό σε μένανε, να πέσω να αποκοιμηθώ μια ώρα όπου ούλοι οι διαούλοι ετούτη την ώρα εβρεθήκανε να σηκωθούνε........Μην είγδατε τον Παναή!! εγώ!

Τα βράδια στη πλατεία, και περατζάδες πέρα περου,χαχανιτα και  κουβέντες που έδιναν κι έπαιρναν..Το ένα καλοκαίρι πιο όμορφο από το άλλο!

Με μεγάλη μου έκπληξη και πολύ χιούμορ θυμάμαι την ιστορική μου συνάντηση με ένα Βασταγούρι, μεσημεράκι γυρνώντας από τη θάλασσα μαζί με την μητέρα μου και τον αδερφό μου, νάσου ένας χαριτωμένο συμπαθέστατο Κεφαλονίτικο τετράποδο που απολάμβανε τσις νοστιμιές του......Η μητέρα μου και ο αδερφός μου περάσαν μπροστά του όπου ατάραχος έπαιρνε το κολατσιό του...Όταν όμως επιδίωξα να κάμω το ίδιο εφκειός ρεντάτος αφήνει το φαΐ κι έρκεται με φόρα εμπρός μου κι η μουσούδα του εγίνηκε μια με τη δική μου! Να κάτι ματάρες εφκειός! Να κάτι ματάρες εγώ! Και μες την ψυχραιμία και καθόλου σπαβενταρισμένη αρκίνησα τσις γκαριξιές Μα--μαααααααα! Γυρίζει , αρπάζει το σκοινί όπου ο συμπαθέστατος αλλά περίεργος φίλος μου ήταν δεμένος, τον τραβάει με δύναμη και φεύγει από μπρος μου. Τον τηράω καλά καλά και του λέω αααα στην έσκασα! πήαινε φάε τώρα όπου "ρτες να με κατσιάσεις!

Τα χρόνια περνούσαν οι διακοπές αποκτούσαν πολύ ενδιαφέρον και μεγάλη περιπέτεια ως προς τα υπέροχα μέρη του νησιού που έτρεχα προς αποκάλυψη, από υπέροχα πρωινά με το ψαροκάικο στο ξεκίνημα της ανατολής ,μπάνια που αρχικά ξεκινούσαν τις πρωινές ώρες για να καταλήξουν και να τερματίσουν τις πρώτες πρωινές ώρες της επόμενης μέρας με μια σειρά από διαφορετικά πράγματα μετά την πρωινή ευωδιά της τυρόπιτας στο ξεκίνημα της αυγής!

Απόλυτη εμπειρία ο Μύρτος! αξέχαστες βουτιές από το καΐκι στα μοναδικά γαλάζια του νερά, κι η αίσθηση του θεριού κύματος τις ώρες όπου τον πιάνουνε οι δαιμόνοι του. Και φυσικά είχα την τιμή για μια τεράστια αγκαλιά με πολύ δροσιά και χάρη! άαρτυ! εγω κι ο Μύρτος!!

Μύρτε Μύρτε είσαι εδώ; παίρνω ότι μου αφήσεις και σε χαιρετώ! Ένα κυματόβουνο πήρε φόρα και ντρίτα ομπρός μου , κι η φωτεινή επιγραφή τσης σκέψης μου ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΙΤΕ!!!! 2 λίτρα νερό ειπια μονορούφι! κι είχε κι αλάτι!!!! πάλι καλά που δεν είχε και μεζέ! 

Όμως εγώ για το Μύρτο πίσω δε κάνω, μπορεί να με έσφιξε για καλωσόρισμα με μια δυνατή αγκαλά στα νερά του ,αλλά μου το είπε!! Να ξανάρτεις κι έγνοια σου! και για δαύτο δε του χαλάω χατίρι!

Κάθε φορά η σκέψη μου στο νησί, κι η στιγμή που θα βρεθώ εκεί μου έχει γίνει απαραίτητη !! Κάθε καλοκαίρι και μια ξεχωριστή περιπέτεια.

Οι μέρες πλησιάζουν, κι εγώ έτοιμη για ξεχωριστές γραφικές στιγμές γεμάτες απολαύσεις...

Καλή αντάμωση Σμαραγδένιο μου νησί!

Σταματία Βιτσεντζάτου

Φωτογραφία Παναγής Καβαλλιεράτος

http://kefaloniamas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου